Monday 7 January 2013

TATA CARA DI DALAM BLOG -BELAJAR BUAT BLOG-

Bagi user yang pertama kali ingin membuat blog @ berada dalam blog BBB ini, disarankan anda :

TATA CARA DI DALAM BLOG -BELAJAR BUAT BLOG-

- Lihat pada TAB di bahagian atas. Lihat gambar di atas.

- Ikuti step-step seperti yang telah BBB sediakan agar setiap user mudah memahami apakah tujuan yang sebenarnya dalam proses membuat blog.

- Silakan bertanya di bahagian komen sekiranya tutorial yang BBB sediakan ini mambuatkan anda bertambah pening @ runsing.

- Sekiranya anda terdetik untuk memberi beberapa pendapat tentang tutorial BBB ini, sila suarakan hak anda pada bahagian komen, dan pendapat serta kritikan anda biarlah nampak seperti seorang yang berpengetahuan, tidak mencaci maki, mengutuk dan sebagainya supaya Admin BBB akan segera memperbetulkan segala salah silap yang BBB lakukan.

- Anda juga disarankan untuk meninggalkan link website @ blog anda (sekiranya ada) pada ruang ShoutBox yang bakal BBB sediakan di bahagian bawah.

- Sekiranya ada User A melihat User B melakukan beberapa perkara yang tidak sepatutnya, maka menjadi kewajipan pada User A untuk melapor pada Admin BBB agar BBB boleh bertindak sebaiknya pada User B, begitu juga sebaliknya.

- Setiap pada User boleh menghantar beberapa banyak Artikel jika mahu dikongsikan di dalam Blog ini pada email duad1989@gmail.com. Perlu diketahui bahwa Admin BBB berhak memapar maupun tidak artikel yang dihantar jika artikel tersebut mengandungi perkara yang tidak sepatutnya.

Akhir kata, Admin BBB sangat berbesar hati jika ada User-User yang bersuara menegur atau memberi kritikan membina bagi diri BBB sendiri dan untuk kebaikan pada semua User di blog ini. Semoga anda semua berjaya dengan apa yang telah anda fikirkan, Insyaallah.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...